START-UP’LARINI BÜYÜTEMEYEN, KENDİ VİZYONUNU ÇEŞİTLENDİREMEZ!

Fintechtime Sonbahar Sayısı

Bir ekosistem düşünün… Oyuncuları, finansal piyasaların en büyükleri… Oyunun kuralları, kanun yapıcılar tarafından denetleniyor ve sivil toplumun görüşleri ile şekilleniyor. Sistem içindeki kurumların üye olduğu kulüpler var; bu kulüplere üyelik için yüksek giriş bedelleri belirlenmiş.

Tahmin ettiğiniz gibi, genel olarak finans sistemi ve finans teknolojisi ekosisteminden bahsediyorum.

Peki, bu sisteme yeni dahil olacak girişimciler (start-up) kendilerini nasıl geliştirecekler? Ürettikleri projeleri hayata geçirirken, son kullanıcıya erişimlerini nasıl sağlayacaklar?

resim_1

Finans ekosisteminde, finans teknolojisinin yeni oyuncularına yer açmak, sadece rekabeti değil, sektörün yenilikçiliğini de artıracak.

Finans Sisteminde Kim Kimin Rakibi?

Hepimiz çok iyi biliyoruz; kanunlar ve yönetmelikler, her zaman genç ve tahammülsüz gençlerin lehine değil. Ağır silahları ile donanmış lisans sahibi kurumlarla, elindeki sapanla yola çıkan gençlerin mücadelesinde rekabetçi olanın hangisi olduğunu bulmak çok da zor değil…

Yeni nesil finans teknolojileri için kafa yoran ve sektörün yaygınlaşması için çözüm üreten gençler, büyük finans kuruluşlarının doğrudan rakibi midir?

Büyük kurumların sahip olmadığı, yenilikçilik ve sürat, hatta dijital neslin müşteri deneyimine hakimiyet gibi avantajları ile finans teknolojisi start-up’ları, aslında bir hücum bot görevini görüyor.

resi%cc%87m2

Dünya Bankacılık Raporu, büyük finans kuruluşlarının dijitalleşme sürecinde, hızlı reaksiyon veremediklerini söylüyor.

Kofax’ın sponsorluğunda, Eylül ayının başında Jim Marous tarafından yayımlanan, 75 sayfalık “Dünya Bankacılık Raporu”’nun, “Dijital Müşteri Yolculuğu” başlıklı kısmında, bankaların ve kredi kuruluşlarının, müşteri deneyimine odaklanma ve çözüm üretmede kendini geliştirmeleri açısından, start-up’ların çok gerisinde kaldığını gösteriyor. Raporda bu konuyla ilgili şu tespitlere yer veriliyor:

  • Finansal kurumların büyük çoğunluğu tamamen online ya da bir mobil cihazda yeni bir hesap açamaz.
  • Finansal kuruluşların sadece % 16’sı bir şubede tablet destekli hesap açma desteği sağlamaktadır.
  • Şube tabanlı kimlik doğrulama ve / veya imzalar / destekleyici belgeler kuruluşlarının çoğunluğu gerekmektedir.
  • Çok kanallı dijital hesap açma (kişisel bilgiler ve özgeçmiş) çoğu finansal kuruluşlarda desteklenmez.
  • Online veya mobil hesap açma teklifi sunan finansal kuruluşların, yeni hesap açma terk oranları yüksektir.
  • Bankalar ve kredi birlikleri sadece% 55’inin, bir “yapısal” müşteri kazanma süreci var.
  • Finans kurumlarının sadece %22’si, yeni kazandığı müşterilerle optimum iletişim kuruyor.
  • Bankaların ve kredi birliklerinin piyasa ürünlerinin sadece % 30’u mobil bankacılık uygulaması içinde bulunuyor.
  • Holding bankaları, müşteri yolculuğunun dijitalleşmesi sürecinde, daha büyük bankaların ve kredi birliklerinin gerisinde kalıyor.

Peki, yeni girişimcilere nasıl bir rol biçmeliyiz?

Demek ki, finans teknolojisinde yeni oyuncuların bilgi ve becerisine daha çok ihtiyaç var. Dijitalleşme, müşteriyi ve beklentilerini değiştiriyor. Büyük yapıların da değişime adaptasyonunda, yapılarından kaynaklanan bir zorluk oluşuyor. Start-up’ların desteklenmesi, onların korunaklı bir alanda büyütülmesi sektörün içinde bir rekabete değil, bir genişlemeye yol açacak.

Benim bildiğim birkaç örneği burada paylaşarak, ekosistemin yeniden yapılanmasına destek vermek isterim;

  • İninal, kendi geliştirdiği uygulamasını ve bütün altyapısını, herhangi bir yeni projenin kullanımına ticari olarak sunuyor.
  • İyzico ise, start-up’lar için oluşturduğu sayfasında, danışmanlık, yönlendirme ve finansal hizmetlerle ilgili uygun bir fiyatlama desteği veriyor.
  • Bu iki örnek de, genel olarak start-up’lar için tasarlanmış destekleri içeriyor. Birleşik Ödeme ise, önümüzdeki günlerde planladığı sadece finans teknolojisi start-up’larına özel bir desteği, uygun gördüğü projelere yatırım desteğini de ekleyerek tasarlıyor.

Verdiğim her üç örnek de, finans teknolojisi geliştiren, zamanın start-up’ları… Yeni bir fikrin ve yeni bir girişimin önemini çok iyi kavramış durumdalar.

Büyük kurumlar da dahil olmak üzere, ekosistemi çeşitlendirip, fikir alışverişine açık bir yapıya dönüştürmezsek; küresel ölçekte entegre olmuş ekosistemlerle mücadele etmemiz her geçen gün daha da zorlaşacak.

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s