DİJİTAL PR’DA 2015’İN ŞAMPİYONU SAMSUNG

samsung-duyan-eller-isitme-engelliler-icin-goruntulu-cagri-merkezi-4194

Geçen yılın Almanak sayısı için yazmış olduğum yazının içinde, konvansiyonel iletişimin dijitalleşme süreci ile ilgili endişelerimi dile getirmiştim. Hem iletişim ajansları tarafında, hem de dijital ajansların projelerinde 360 Derece bir yaklaşım üretmenin, Türkiye için temel sıkışma noktası olduğundan bahsetmiştim.

Bu sıkışmışlıktan çıkış noktası olarak da kurumsal tarafı ve buradaki yöneticileri adres göstermiştim.

2015 yılını geride bıraktığımızda rahatlıkla şunu söyleyebilirim ki, entegre iletişim konusunda kurumsal tarafta yer alan yöneticiler beni yanıltmadı. Hem önerilen projelerin hayata geçmesindeki proaktif tavırları, hem de küresel eğilimlere paralel olarak dijital PR yoluyla markaya itibar katabilmek adına ihtiyaç duyulan bütçeleri daha da artırarak sektörün gelişimini tetiklediler.

Bizim dergi grubunun yıllardan beri başarı ile düzenlediği etkinliği Brandweek bünyesinde açıklanan Felis Ödülleri ile Kristal Elma Ödülleri’ne baktığımızda, dijital PR açısından markanın itibarına etkisi ve yarattığı etkileşim değerlendirildiğinde Samsung iki projesi ile 2015 yılına damga vurdu.

Dijital PR’ın ve dijital kanalların ana mecra gibi konumlandırıldığı, konvansiyonel iletişimin dijitale hizmet ettiği iki proje de, bence hem yurt içinde, hem de yurt dışında örnek model olarak gösterilebilecek kadar başarılıydı.

Samsung’un, işitme engelliler için oluşturduğu görüntülü çağrı merkezini projesinin samsungduyaneller.com sitesi ile lanse ettiği ve bir işitme engellinin hayatını kolaylaştırmak üzerine hazırlamış olduğu “Duyan Eller” online videosu etrafında kurguladığı PR stratejisi inanılmaz bir etki yarattı. Bu proje ve bağlı PR aksiyonları, sadece yurt içindeki hedef kitle nezdinde değil, yurt dışında yayın yapan online / offline medya organları tarafından da ilgiyle karşılandı.

Samsung, emek vererek hazırladığı bu projenin karşılığını marka aidiyeti, etkileşim, vb. somut sonuçlarla almanın yanı sıra, “Viral Etki” kategorisinde Kristal Elma alarak (Ajansı: Leo Burnett İstanbul) bu kampanyasının bir ödülle süsledi.

Samsung’un ikinci başarılı dijital PR kampanyası ise “BazıYarışların Kaybedeni Yoktur” oldu. Felis Ödüllleri kapsamında “Kurumsal İmaj. Strateji. İletişim” kategorisinde ödül alan bu proje, yıllardan beri yapılan ama bir marka değerine kavuşamayan “Kıtalararası Yüzme Yarışı”’nın bir markanın el atması halinde nasıl bir değere dönüşebileceği konusunda iyi bir örnek oldu.

Aynı yıl içinde çok ses getiren bu iki dijital PR projesi ile, bana göre Samsung bu konuda 2015’in şampiyonu…

Kanun değişikliği sebebiyle, kendisine yeni mecralar bulmak ve pazarlama stratejisini tamamen değiştirmek zorunda kalan Mey İçki, bu yıl “meyhanedeyiz.biz” (Meyhaneye Giden Anlar) projesi ile marka aidiyeti ve etkileşim konusunda başarılı bir iş çıkardı. (Ajansı: BLAB)

2015 yılında küresel çapta bir iletişim krizi yaşayan Volkswagen, bu yıl farklı bir motivasyonla dijital PR’da geçen yıllara göre daha aktif oldu. Ülker, Turkcell, TeknoSa, TEB, Garanti, Vestel dijital PR alanında yine söz sahibi olan şirketlerin başında geldiler.

Leo Burnett İstanbul ve BLAB’ın dışında C-Section, Zarakol İletişim, Wanda Digital, 4129Grey ve Ogilvy PR sektörde dijital alanda ürettikleri projelerle isimlerinden söz ettirdiler.

Teknik olarak değerlendirmelerim yukarıdaki gibi…

Ancak bana sorarsanız, 2015 yılında change.org’un Kristal Elma’da “En Yaratıcı Sosyal Sorumluluk” kategorisinde ödül aldığı “Özgecan Yasası” projesi değerlendirmeler üstü… (Ajansı: Punch)

2015 yılıyla ilgili genel bir değerlendirme yapmam gerekirse;

  • Bir önceki yıla göre, stratejinin daha dijital unsurlar içerdiği ve mecralara uygun içeriğin tercih edildiği bir yıl oldu.
  • Hedef kitlenin daha iyi analiz edildiği, reklâm ve banner furyasının kendini imha süreciyle değerlenen “müşterinin kalbine erişim” meselesinin dijital dönüşüme uğradığı bir yıldı.
  • Dijital ajansların, konvansiyonel ajansları tamamlayıcı olarak hizmet verdiği değil, stratejiye daha fazla ortak olduğu bir yıldı.
  • Markalar ve şirketler, veriyi işleme hızına ve çeşitliliğine paralel olarak dijital PR’ı daha doğru kullanmayı öğrendikleri bir yıl geçirdiler.

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s