Apple Watch’un yaratacağı 5 (A)şamalı dönüşüm

140909142343-apple-watch-620xa

Bir almanak oluşturmak için geçen yılın sonunda toplanan Digital Age yazarlarının hepsi, 2015 yılında “giyilebilir teknolojiler” başlığının en çok konuşulacak konuların başında geleceğini tespit etmişlerdi.  Hatta bütün yazarların ortak fikri, “Apple Watch” lansmanının bu konuda hem eğilimleri, hem de gündemi belirleyeceği yönündeydi.

Beklenen Apple Watch lansmanı Mart ayının ilk haftasında San Francisco’da yapıldı.

Lansmanda, Apple CEO’su Tim Cook, Apple Watch’un klasik, uzay siyahı, gümüş ve uzay grisi renk seçenekleri ile geleceğini duyurdu. Cook’un açıklamalarına göre Apple Watch, Iphone’a gelen çağrıların cevaplanmasını ve mesajlara yanıt verilebilmesini sağlayacak. Telefona gelen bildirimler okunabilecek.

Anlayacağınız, bir telefonda bulunan temel fonksiyonların tamamı Apple Watch’da bulunacak.

Giyilebilir teknolojiler, donanımsal olarak farklılaşma yaratmayacak. Diğer teknolojilerde de olduğu gibi, bu tip cihazları farklılaştıracak olan esas rekabetçi özellikler uygulamalar ve içerikle gelecek.

Apple Watch’un rakiplerinden ayrışma noktaları da yeni uygulamaları olacak.

Bu sebeple Apple, aynı gün paylaşıma sunduğu iOS 8.2 ile saatini telefonuyla entegre etti. Şu anda kullandığınız çoğu sosyal medya uygulamasına artık Apple Watch üzerinden de ulaşabileceksiniz. Sağlık ve spor uygulamaları ile farklılaşacağı ve bu konuda piyasada bulunan benzer ürünlerle rekabet etmeyi hedeflediği belli olan Apple Watch, şimdilik kısıtlı alanlarda kolaylık sağlayacak.

Cep telefonlarının ilk çıktığı dönemlerde, olmadık yerlerde, zamanlarda “İstersen, bir evi ara…” dedirten ve varlığının statü yarattığı cihazlar gibi, bir süre daha Apple Watch, kısıtlı uygulamaları ile şık bir tasarım olarak kollarımızda var olacak.

Peki, bu lansman hayatımızda neyi tetikleyecek?

5A diye adlandırdığım bir sistematikle muhtemel seyri özetleyeyim:

  1. ALGILAMA (Uygulama yoğunluğu ve yeni kümeler): Her icat ve yeni yaklaşım başka bir trendi tetikleyecek. Özellikle çoklu ve ortak sonuç üretimine imkân tanıyan ağ üzerinden üretim mantığı, bu tip internet tabanlı cihazlara uygun uygulama çeşitliliği yaratacak.
  2. ARTIRMA (Bu yoğunluğun diğer sektörlerdeki dönüşümü etkilemesi): Ödeme sistemlerinde yaşanan değişimlerin, yeni nesil malzemelerin, bulut biliminin ve benzer teknolojilerin yarattığı esneklik kabiliyeti, şu an için aksesuar olan bu cihazların, beş yıl sonra vazgeçilmez bir parçamız haline dönüşmesini sağlayacak.
  3. ADAPTASYON (Paralel disiplinlerin ürettiği sonuçların, sektörel etki ile birleşmesi): Dikey bir akademik anlayıştan bahsetme dönemi çoktan kapandı. Artık paralel disiplinler, teknolojinin şekillenmesinde etkili olmaya başladı. Yıkıcı inovasyon iklimi sayesinde, farklı disiplinlerde fikir üreten insanların oluşacak yeni talepler doğrultusunda şekillendireceği ürünler, bu cihazların kullanım amaçlarını tamamen değiştirecek.
  4. AZAMİLEŞTİRME (Bu etkilenmenin büyüyen bir pazara dönüşmesi): Apple Watch’a uyumlu iş akışlarının oluşması neticesinde, bugün aklımızda olmayan yeni pazarlar ortaya çıkacak. Yeni fonksiyonlar, bu pazarların ana akım pazarlar haline dönüşmesini sağlayacak. Şişenin dar boğazı geçildikten sonra, umduğumuzdan daha hızlı bir şekilde bugünleri “bu işin başlangıç günleri” olarak anacağız.
  5. ASİMİLASYON (Pazarın çeşitlenmesi ve hedef kitlenin oluşturacağı yeni talepler): Üretim maliyetlerinin düşmesi, açıklık ve işbirliği kavramlarının hayatımıza daha fazla girmesi ile birlikte, oluşan büyük pazar sayesinde “yenicilik kültürü” (sürekli olarak yeniyi, eskisiyle değiştirme isteği) piyasaya hâkim olacak. Beklenti, ihtiyaca dönüşecek. Değişen alışveriş alışkanlıkları, moda olarak adlandırılan bir cihazın eskilerin ikamesinde kullanılmasına yol açacak. Bu evrede, “Cep telefonları yokken ne yapıyorduk?” sorusuna benzer sorulara, Apple Watch için de hazır olun.

 

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s